FORSIDEN FACEBOOK USA 13/14 UTVEKSLING? BLOGLOVIN

Helga i Oslo

Fredag

Fredag var avreisedag og sto opp i 6-tiden for å ta bussen til Kirkenes i 8-tiden. Når vi kom til bussholdeplassen kom jeg selfølgelig på at jeg hadde glemt mobilen hjemme så vi måtte kjøre hjem for så å kjøre tilbake. Vi rakk det heldigvis :)
Flyturen fra Kirkenes til Oslo gikk ikke knirkefritt da jeg har veldig stor flyskrekk, men alt som skulle til var et par tårer og en hånd fra mamma å holde i. Norwegian hadde også klart å overbooke flyet så ble litt krangling om plasser, typisk!

Da vi kom fram var det å lete etter hotellet, haha! Vi brukte god tid på å finne fram ettersom vi aldri har bodd på det hotellet, men etter noen runder i ring og med "hjelp" fra google-maps kom vi endelig frem og kunne sjekke inn. Når koffertene lå trygt inne på hotellrommet kunne vi endelig dra ut for å spise etterfulgt med en liten shoppingrunde. Når vi var klare for å ta kveld og hadde kommet fram til hotellet ser vi en kinaresturang rett nedenfor. Lykke! Kvelden ble tilbragt i senga med vårruller, scampi samt noen gnagsår på føttene.

Lørdag

Lørdag var første dag av avreisemøtet som er hele grunnen til at jeg var i oslo. Det holdt sted på høyres hus og vi var faktisk en god del utvekslingselever der. Det ble holdt diverse foredrag om alt mulig fra plasseringer og vertsfamilier til forventninger og mest tenkelige scenarier. Det kom også tidligere utvekslingselever for å fortelle om deres opplevelse i utlandet. lærte mye og fikk svar på det meste. Kan foresten IKKE ta lappen i USA. Dumt, dumt! Når møtet var ferdig var det rett til byen for å shoppe litt før butikkene stengte. Etter det var det middag på TGI Friday's etterfulgt av en bluberry cheesecake shake til dessert. Så bar det rett tilbake til hotellet og inn i koseklærne.

Søndag

Søndagen startet tidlig, veldig tidlig. Etter ca 4 timer søvn var det bare å stå opp og hoppe rett i dusjen. Ordnet meg nermest med øynene igjen. Møtet på søndag handlet om kort, mobil og internett i utlandet, lånekassen, visum og litt om vertsfamiliene. Fikk også vite hvordan det blir på avreisedagen så jeg blir å ta fly fra Oslo til London så videre til USA. Kan hende jeg ikke får dratt på forberedelseskurs i USA om jeg ikke får plassering tidsnok, så er bare å krysse fingrene å håpe på at jeg snart får både vertsfamilie og skole. Ellers så bruker STS å arrangere en tur til Hawaii iløpet av skoleåret så håper på at den skolen jeg kommer inn i holder feriene i tidsrommet til Hawaii-turen.

Etter møtet vårt var det foreldremøte, så da dro jeg, Stine og Øivind tilbake til hotellet så rett tilbake til byen for å møte Andrea. Vi fikk oss en liten søndagstur i slottsparken, noe som var deilig etter de stressende dagene vi har hatt. Når foreldremøtet var ferdig spiste Jeg, Øivind, Stine, mamma og stine sin mamma middag på kinaresturangen rett nedfor hotellet vårt. Så dro de hjem, og jeg og mamma opp på hotellet for å bare slappe av å chille forran TV'en. Tror faktisk vi kom oss opp på hotellet i 5tida, så du kan jo bare tenke deg hvor sliten vi var.